Jak si zachovat zdravý rozum, když mozek volá po čokoládě?

Začnu zítra… tak v pondělí… nebo raději za týden… tak jo, o víkendu?

Poznáváte se? Ne? 🙈

Jenom jeden kousek, jen jeden bonbónek, půlku sušenky ke kafíčku, nebo dnes si dám celou a zítra nic

Teď už jo? 🙈

 

Změna stravovacích návyků prostě opravdu vyžaduje pevnou vůli, ale i ty nejzabejčenější povahy mají svá slabá místa. Můžete se kousnout, vydržet týden, dva, tři, čtyři, ale krize přijde. Za to dám hlavu na špalek.

Co pak s tím? Když se ještě chvíli budete snažit dělat, jakože nic, tuším, že to dopadne nějakým neřízeným obžerstvím typu tabulka čokolády 🍫, sáček brambůrků ještě v kombinaci se sedmičkou vína 🥂 nebo dvěma pivy 🍻 

Kdykoli se dáte do změny stravovacích návyků, myslete na to, že je třeba nakrmit jak vaše tělo, tak vaši mysl . Tělo totiž nasytíte vcelku snadno – tuky, bílkoviny a sacharidy, to jsou jasné počty. Ale co ta hlava? Ta dokáže raz dva zmařit vaše několikatýdenní snahy 🤦‍♀️ 

 

JAK NAKRMIT HLAVU… 

Metoda, nebo přístup chcete-li se jmenuje “cheat meal” nebo taky “cheat day”. Vyberete si nějaké jídlo nebo něco bez čeho se prostě nedokážete obejít dopřejete si to, čímž nakrmíte tu křičící hlavu, která dá zase na nějaký čas pokoj.

No jo, ale na jak dlouho? Teď se zase dostáváme k naší vůli… Jestliže jste ta slabší povaha a víte, že bez sušenky 🍪ke kávě ☕️ se prostě dlouhodobě neobejdete, zařadíte “cheat meal” třeba každý druhý den.

Teď ale OPRAVDU NEMYSLÍM, že každý druhý den na oběd bouchnete smažák, s hranolkama🍟 I s “cheat meal”, obzvlášť pokud ho zařadíte třeba právě každý druhý den, je třeba zacházet velice opatrně, abyste se plíživými krůčky nedostali zase tam, kde jste byli původně

V případě “cheat day” doporučuji svým klientům vybrat jeden den v týdnu (nejčastěji si vyberou víkend, což není úplně šťastná volba, protože přece jen o víkendu máme obvykle více času i na přemýšlení a hlava jede a jede a bříško by chtělo papat a je možné, že se nakonec z nevinného “cheat day” stanou ošklivé přejídací orgie, ze kterých vám bude špatně ještě týden) ‍🤦‍♀️

Zase na druhou stanu, pokud jste velmi společenský typ a víte, že pravidelně o víkendu chodíte za zábavou ven, tak jooooo, proč si o víkendu nedopřát a trošku si povyrazit i v ohledu stravovacích návyků. Je ale třeba naučit se s tím dobře zacházet a postavit se k tomu ve smyslu “všeho s mírou” 👍

 

PODTRŽENO A SHRNUTO

Nepodceňujte sílu vaší mysli ‍🦸‍♀️ a určitě si dopřejte, co máte rádi, i když se to zrovna neřadí do škatulky “racionální strava” , protože vězte, že pokud neuspokojíte vaši hlavu, se změnou stravovacích návyků bude brzy konec ❌, protože budete mít špatnou náladuzačnete postrádat smysl toho, co děláte. 

Ono to hlavně ani není potřeba, abyste se tak cepovali, je to stejné jako v práci – když po vás bude neustále někdo šlapat, také nebudete šťastní. A HLAVNĚ! Jakmile si na nové stravovací návyky opravdu zvyknete, můžete si třeba Vaši sladkou chuť nahradit něčím lepším než je mléčná čokoláda 😎

 

Tak s chutí do toho!

"Mojí vášní je pohyb. Jako lektorka Pilates s letitou zkušeností a máma dvou velmi živých dětí vím, že věci někdy nejdou, jak bychom si představovali. Naučím vás využít i minimum volného času ve váš prospěch tak, aby Vás cvičení bavilo a bylo pro Vás přínosem :)" Můj příběh, jak jsem se přes Zumbu dostala k Pilates, si přečtěte tady >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.